3 website ontwerp trends voor 2019

Ieder jaar worden er website trends uitgelicht die ook voor zwemscholen en zwembaden relevant zijn om rekening mee te houden. In dit artikel lichten we drie design trends uit met betrekking tot toegankelijkheid, sociale media en online marketing.

Een 100% responsive website

We merken uit ervaring dat niet alle mogelijkheden van websites van zwemscholen optimaal werken. Met een 100% responsive website wordt de gebruiksvriendelijkheid verhoogd, wat kan leiden tot meer aanmeldingen voor jouw zwemschool. Een website wordt voor het grootste gedeelte bekeken op een smartphone, zorg er daarom voor dat de website volledig werkt voor mobiel gebruik. Een 100% responsive website is dan ook een must voor het nieuwe jaar.

Sociale media integratie

Het gebruik van sociale media zorgt voor een goede relatie tussen het zwembad en de klant. Echter is het gebruik van sociale media pas effectief, wanneer er interactie plaatsvindt tussen het sociale medium van het zwembad en de klant. Denk hierbij aan het (actief) beantwoorden van vragen via een chatbericht op Facebook of Twitter. Een andere mogelijkheid van interactie is dat Facebook en Instagram de mogelijkheid bieden om live te gaan.

Online marketing

Steeds vaker wordt er gebruik gemaakt van marketing op online gebied. Dit verschijnsel is niet geheel verassend, aangezien bijna iedereen online actief is. Binnen de zwembranche is dit niet anders. Met behulp van online marketing zorg je ervoor dat jouw zwembad of zwemschool online beter zichtbaar is.

Benieuwd naar de zichtbaarheid van jouw website? Vraag een gratis marketingscan aan!