4 Social Media trends voor de zwembranche

Een nieuw jaar betekent nieuwe ideeën voor het inrichten van de sociale media van jouw zwemschool of zwembad. Nog geen nieuwe ideeën op het gebied van sociale media? Wij helpen je graag een handje met het in kaart brengen van de nieuwste trends en ontwikkelingen op dit gebied.

Stories

Voorafgaande jaren werden er berichten door bedrijfspagina’s op zowel Facebook, Instagram en Snapchat gedeeld via ‘gewone posts’. Deze sociale media bieden nu ook de mogelijkheid om via een verhaal berichten te delen waardoor er een nieuwe vorm ontstaat voor het delen van berichten.

Groepen

Van Facebook en LinkedIn groepen werd een aantal jaar geleden al volop gebruik gemaakt. Echter werd dit ieder jaar steeds minder en minder. Door de vernieuwde functies wordt hier in het nieuwe jaar weer volop gebruik gemaakt. Je kunt nu met de sociale media van jouw zwemschool of zwembad klanten en bezoekers laten deelnemen aan groepen. Zo ontstaat er een extra mogelijkheid om in contact te komen met de doelgroep van jouw zwemschool of zwembad.

Live video

Facebook is na YouTube het meest gebruikte medium om video’s te verspreiden. In 2019 zal het delen van Facebookvideo’s alleen maar toenemen door de mogelijkheid om live video’s te verspreiden. Deze functie is zowel toepasbaar op Facebook, Instagram en YouTube. Je kan met deze functie je doelgroep betrekken aan de hand van het live in kaart brengen van bepaalde evenementen die bij jouw zwemschool of zwembad afspelen.

Voice

In 2018 was het mogelijk om te reageren op een bericht op sociale media door middel van GIFjes, afbeeldingen en zelfs video’s. Hier werd dan ook massaal gebruik van gemaakt. In de loop van 2019 zal er mogelijk een nieuwe vorm plaatsvinden om te reageren op social media berichten. Via een voice bericht kan er op een bericht worden gereageerd. Hoe dit precies zal verlopen zullen we in het komende jaar zien.