Hoe maak je relevante content?
Relevante content is content die jouw doelgroep direct aanspreekt. Het beste is om allerlei soorten content te maken. Denk dan aan sociale media berichten, e-mailmarketing, ervaringen delen, video’s, beoordelingen en prijslijsten. Maar hoe zorg je dat deze content relevant is? Hieronder vind je 4 tips die je kunt gebruiken tijdens het maken van relevante content.
-
Weet wie je doelgroep is
Het is belangrijk dat je goed weet wie jouw doelgroep is en waar je deze personen kunt vinden. Daarnaast is het ook heel belangrijk dat je de juiste tone-of-voice en boodschap gebruikt om je doelgroep te raken en te boeien. Creëer daarom een persona. Een persona is een zeer gedetailleerde omschrijving van een gebruiker van jouw product of dienst. Met behulp van persona’s creëer je ‘echte’ mensen in plaats van algemene doelgroepen die in de praktijk lastig te bereiken zijn. Doordat je weet waar je doelgroep naar op zoek is, is het maken van relevante content ook makkelijker.
-
Zorg voor visuele ondersteuning
Naast het schrijven van zinvolle content is het ook belangrijk om je doelgroep visueel te triggeren. Hierbij kun je denken aan foto’s en video’s. Zorg wel dat dit aansluit bij wat je als zwembad wil uitstralen en wat je met je post wil bereiken. Wanneer je content om de juiste reden in het oog springt of de aandacht trekt, zullen je (potentiële) bezoekers dit sneller associëren met waardevol en relevant.
-
Zorg voor regelmaat
Door regelmaat toe te passen zal je een verwachtingspatroon creëren bij je (potentiële) bezoekers. Je verhaal wordt verteld én onthouden. Na verloop van tijd zullen ze je content als vanzelfsprekend ervaren en er zelfs naar uitkijken. Je creëert naamsbekendheid en wordt als merk een vaste waarde in het leven van je doelgroep.
-
Probeer niet altijd te verkopen
Het heeft absoluut geen zin om je bezoekers bij elke post te spammen met redenen waarom ze naar jouw zwembad moeten komen. Durf te mikken op de lange termijn. Zo werkt content marketing. Eens het er staat is het de meest effectieve vorm van marketing.
Door deze tips toe te passen bij het maken van content zorg jij dat je straks alleen maar relevante content plaatst. Na het lezen van dit artikel benieuwd geworden een effectieve en leuke blogpost schrijft? Lees dan ons blog over vijf stappen tot een effectieve en leuke blogpost.