Investeer in de online toekomst van jouw zwembad

Wist je dat 94% van de Nederlanders gebruik maakt van Google in hun oriëntatie proces? Het wordt daarom steeds belangrijker om online vindbaar te zijn. Dit kan met een nieuwe responsive website, maar om jouw zwembad nog meer online op te laten vallen is de inzet van online marketing een must. In dit artikel vertellen een aantal klanten van ons wat de toegevoegde waarde van een goede website en online marketing voor zwembaden kan zijn.

Focus op mobiel

Sportcomplex de Hoge Devel heeft al enkele jaren een eigen app en website van Zwem Apps. Voordat het sportcomplex een app had verliep de communicatie via verschillende kanalen. Zo werd er zowel via de website en Facebook als schriftelijk met de leden en ouders gecommuniceerd. Het grootste obstakel was toch wel dat we toenmalige website verouderd was. Danielle Jansen van de Hoge Devel: “De site was niet goed op de telefoon te bekijken, terwijl veel mensen onze website via de telefoon bezoeken. Overgaan naar een responsive website was dus onze belangrijkste prioriteit.”

Nummer 1 in Google

Het sportcomplex is daarnaast ook begonnen met online marketing. Ze merkte dat zwembaden uit de regio een hogere ranking in Google hadden. Door middel van gerichte Google advertenties verschijnen zij inmiddels weer bovenaan de zoekresultaten. Dat resulteert vaak in een nummer 1 positie in Google en belangrijker nog, veel extra websitebezoekers en inschrijvingen.

Danielle over de inzet van online marketing: “Het is super fijn dat er snel actie wordt ondernomen en je ook echt resultaat ziet. De behaalde resultaten zien er goed uit en zijn beter dan wij verwacht hadden!”

 

Voorkom misverstanden

Veel gehoord probleem bij zwembaden is dat informatie in Google vaak niet volledig of up-to-date zijn. Dit zelfde probleem ondervond ook Marscha Wijsman van Recreatiecentrum Oostervant. Zij kregen regelmatig klachten over de openingstijden die online werden gecommuniceerd. Deze kwamen namelijk niet overeen met het rooster dat zij hanteren.

“Sinds Zwem Apps Google goed heeft ingericht, krijgen wij geen klachten of telefoontjes meer over verkeerde openingstijden. Daarnaast krijgen wij door de juiste Google instellingen meer reviews dan ooit tevoren!”

Van offline naar online

Net zoals Sportcomplex De Hoge Devel zet Zwembad Olympia uit Waalwijk ook online marketing in.
De doelstelling van het zwembad is om online meer bekendheid in Waalwijk en omgeving te verkrijgen. Ook willen ze specifiek meer aandacht vestigen op zwemles- en aquaproducten.

Thijs Zandwijk van Zwembad Olympia: “Als Sportbedrijf hadden wij de ambitie om meer (potentiële) klanten naar het bad toe te trekken. Dit doen we door middel van online marketing in plaats van de meer traditionele ‘afwachtende’ (print)media.” De online marketing campagnes zorgen ervoor dat het zwembad online veel beter vindbaar is. Dit is goed te zien aan het aantal vragen dat per mail en telefoon binnenkomt.

App, website en online marketing in 1

Door onze jarenlange ervaring in de zwembranche weten wij als geen ander dat een goede website essentieel is. Wij zorgen voor een alles-in-1 strategie van app, website en online marketing waarmee je niet alleen communicatie met bestaande bezoekers verbetert, maar ook meer potentiële klanten naar je accommodatie trekt.

Voor vragen over het verbeteren van je online zichtbaarheid kun je altijd bij ons terecht. Wij helpen je graag op weg naar een betere online zichtbaarheid. Vraag een vrijblijvende gratis online scan aan, waarin wij jouw website onder de loep nemen.