Zes tekenen dat je een nieuwe website nodig hebt

Hoelang bestaat jouw zwembad website al? Iets meer dan vijf jaar? Ziet deze er wat stoffig uit? Communiceert de website niet goed de informatie die je over wilt brengen? Is je antwoord op deze vragen ‘ja’, dan is het tijd voor een nieuwe website. We zetten nog eens zes tekenen op een rij waaruit je kunt opmaken of jouw zwembad toe is aan een nieuwe website.

Klachten van bezoekers

Je website moet op zijn minst belangrijke informatie communiceren naar je leden en bezoekers. Uit onderzoek van Hubspot is gebleken dat de meeste bezoekers van een website deze bezoeken om informatie te lezen. Dus hoe meer informatie je aan je bezoekers kunt geven, hoe beter. Je website moet belangrijke informatie weergeven die je bezoekers graag willen lezen zoals openingstijden, het lesrooster, actueel nieuws en contactgegevens. Het is niet moeilijk om dit soort informatie te publiceren met een gemakkelijk Content Management Systeem, zoals onze Communicatie Cockpit.

Achterhaalde content

Ben je ooit een blog begonnen met de beste bedoelingen, maar is het gebruik hiervan een beetje verwaterd? Heeft je website foto’s van je zwembad van jaren geleden terwijl die ene muur inmiddels een andere kleur heeft gekregen? Ook dan is het tijd om meer aandacht te besteden aan je website. Bezoekers weten wanneer een site niet up-to-date is. Daarbij geeft dit ook een reflectie weer van je administratieve vaardigheden op andere vlakken. De bezoekers gaan zich afvragen welke andere belangrijke taken er worden genegeerd als de website al tijden niet meer is geüpdate. Kijk je website na op artikelen en informatie die ‘over datum’ zijn. Is dit het geval, is je website een beetje stoffig geworden? Ook dan is het tijd voor een nieuwe website die het makkelijker maakt om alles bij te houden.

Gebruiksvriendelijkheid

De smartphone is het meest gebruikte apparaat waarmee het internet wordt bezocht. Dit maakt dat responsive designs en mobiele apps nu belangrijker zijn dan ooit. Een responsive design zorgt ervoor dat een website zich onder andere aanpast aan het formaat van een scherm waarop deze wordt geopend. Dit verhoogt de gebruiksvriendelijkheid voor het bezoeken van de website op ieder apparaat. Heeft jouw website een responsive design? Een makkelijke manier om dit na te kijken is zelf je smartphone of tablet erbij pakken en je website te bezoeken. Wordt het formaat van de website aangepast en is het nog leesbaar? Niet? Dan mis je een grote kans en is het tijd voor een update.

Social media

Social media is meer dan alleen een middel om je tijd mee door te komen. Het is mogelijk het meest effectieve communicatie middel om te gebruiken als zwembad. Het is een handige manier om snel belangrijke berichten te verspreiden, nieuwtjes te delen en een community op te bouwen. Dit is alleen wel lastig als je website niet ‘social-vriendelijk’ is. Je website moet buttons hebben om een pagina via social media te kunnen delen. Op deze manier kan er eenvoudig aan de online community worden gewerkt. Een social strategie is vandaag de dag een belangrijk onderdeel van je communicatie, hierin staat je website centraal.

Chaos

Er zijn veel dingen die je met een website kunt doen. Dat betekent alleen niet dat je ook echt al deze toepassingen moet inzetten. Je wilt dat de bezoekers van je website een overzichtelijke site bezoeken. Het pad moet duidelijk zijn zodat zij eenvoudig informatie kunnen vinden. Eerder schreven we al een artikel over het belang van goede call-to-action. Het technische aspect van je website is belangrijk maar het design zegt ook veel over je organisatie. Zo moet je website strakke lijnen hebben, veel vrije ruimtes bevatten en gebruiksvriendelijk zijn.

Onbruikbaar

Het klinkt misschien logisch, maar het is belangrijk dat je website altijd te bezoeken is. Er zijn vandaag de dag nog teveel zwembaden waarvan de helft van de tijd de website niet werkt. Met het juiste Content Management Systeem hoor je geen problemen te ervaren en is je website altijd online.

Het is niet het einde van de wereld als je website een van bovenstaand gebreken kent, maar deze signalen moet je ook niet negeren. Het is mogelijk om met ons vrijblijvend contact op te nemen of een gratis test-website aan te vragen. Klik hier voor meer informatie.

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] een vorig artikel schreven we over tekenen dat jouw zwembad toe is aan een nieuwe website. Wij zijn de beroerdste niet […]

Reacties zijn gesloten.