Referentie | Zwembad Olympia

Zwembad Olympia in Waalwijk maakt al sinds 2017 gebruik van een website en app van Zwem Apps. Voordat zij aan de slag gingen met een website van Zwem Apps ging alles nog via de website van de gemeente Waalwijk. Omdat dit het communiceren moeilijk maakte, wilde het zwembad Olympia hier verandering in brengen. Zij gingen op zoek naar een eigen website en kozen daarna ook voor een eigen app. Wij spraken met Jantina Rozenbrand over haar ervaringen met Zwem Apps.

“Het is gemakkelijk in gebruik en simpel te wijzigen. Als we echt iets willen veranderen op de website, leg ik dit in jip-en-janneketaal uit. Jullie proberen dat dan zo goed mogelijk te verwerkelijken. Dat is ook fijn aan jullie hulpservice/support, die mensen die kunnen dat heel goed omzetten.”

Voor ieder wat wils

Jantina geeft aan dat elke functionaliteit in de app echt door specifieke groepen mensen wordt gebruikt. Zo heb je ouders die vooral het leerlingvolgsysteem bekijken om zo op de hoogte te zijn van de voortgang van hun kind. Daarnaast heb je banenzwemmers, zij kijken vooral naar de openingstijden, zeker in vakantieperiodes. Ook maakt deze groep veel gebruik van de reserveringsmodule. Wanneer we het hebben over de functionaliteit ‘Nieuws’ was dit dé manier om in coronatijd te kunnen communiceren naar iedereen. Dat was hard nodig omdat er elke keer weer nieuwe maatregelingen waren. Door te communiceren via de app waren alle zwemmers en ouders direct op de hoogte.

“Het is fijn dat ik zonder communicatieve of technische achtergrond gemakkelijk de app kan beheren. Voor mij, maar ook voor de mensen die bij ons komen zwemmen, is de app erg handig in gebruik.

Reserveren, het inzien van de openingstijden en het leerlingvolgsysteem kun je nu met één druk op de knop, altijd bekijken via de app. Dit maakt de stap om even te kijken veel kleiner.”

Benieuwd naar het gehele verhaal? Check het de gehele case en nog vele andere ervaringen!